Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 27 de febrer del 2012

mis rincones queridos

27-2-2012

Jo soc Hospitalenc de naixement, de Pubilla Cases per ser més
exactes, tota la meva infantesa i joventut les hi vaig passar allà,
anant al Lope de Vega i al Torras i Bages, passejant entre la
Florida, Can Serra i Esplugues i a la vora de la benvolguda plaça
de la Bòbila.

Si volia anar amb els amics a jugar a basquet, anava al poliesportiu
de Les Planes amb els companys de l´Institut;  si volia sortir de
marxa, doncs cap a "l´Arlequin" de la rambla Severo Ochoa, a prendre
unes cerveses amb el Javi Bernuz, una jerra de litre, i ja entonat cap
a la disco que hi havia al costat de la plaça Universitat, si volia
estudiar anava a la biblioteca del carrer Renclusa o al carrer Molí,
si volia jugar al parc, doncs, aleshores el escollit era el de "los Patos"
a Esplugues, total, 19 anys de la meva vida, després servei militar,
i, de tornada, a treballar.

La vida va voler que la meva dona fos del Carmel, a Barcelona, i
allà comença la meva segona etapa vital, als carrers costeruts de
pujada al parc Güell per la seva vessant nord, a on m´hi vaig treure
el carnet de conduïr, con jo dic, i a on vaig coneixer la meva
familia política.

Menjars a casa dels meus sogres, visites i tardes a la casa de dalt
de tot del turó més curiós que té Barcelona.

10 anys de nuvis i ja cassats de cap cap a Horta, a on ella volia
viure, i a on vam trobar una piset de segona mà per uns quartos no
massa cars.  Ara ja portem, aquest març, 16 anys de cassats, i ens
coneixem tots dos massa bé, la convivència funciona i l´únic que
noto a faltar és a vegades els diners i la companyia, però es el que
tenim, ni més ni menys.

Si em poso a repasar bons moments viscuts entre Pubilla Cases,
el Carmel i Horta, em surten racons que per mi són fidels a la meva
manera i forma d´entendre la vida, racons que quan hi paso una
estona, o faig una visita de passada, em porten tranquil.litat i bons
auguris, i això és el que vull mostrar en aquest post, aquest dia,
d´aquest any, que tantes coses males m´esta mostrant i que volia
treure fora, per poder aserenar-me i tornar a agafar embranzida.

primer racò.-
barri -- EL CARMEL
situació -- Ctra. Carmel, a dalt de tot,
descripició i curiositats -- podràs accedir al parc Güell, per un
                                          camí costerut i força desconegut,
                                          el veïns del barri passejen els gossos,
                                          i disfruten les millors vistes de BCN,
                                          a més podràs fer un tiberi de migdia
                                          de diumenge amb tapes, pujar a les
                                          bateries antiaeres del Carmel, i fer una
                                          missa de diumenge amb el meu amic
                                          Paco, el diàcon del cura del Carmel
records propis -- des d´aqui partien moltes de les meves aventures
                            de diumenge una vegada ja cansat de estar tancat
                            a casa dels sogres, era una bona escusa d´escapada!!



entrada al Parc Güell


Ctra. del Carmel, autobussos 24 i 92


Tiberi i bon tapeo


C. Muhlberg i cap als antiaeris.


parròquia del Carmel


segòn racó.-
barri -- PUBILLA CASES
situació -- C. Luarca
descripcio i curiositats -- és el carrer dels bars del barri, el "Panyolito",
                                         el bar del "Kiki", el "Cordoba", quan era petit
                                         el meu pare em portava a la porta del Panyolito,
                                         i em demanava un platet de les patates fregides
                                         més bones que he tastat mai, ja de jovenet,
                                         el meu amic Enric em portava a menjar sovint
                                         les braves del Cordoba, em van encantar!, fins
                                         al punt que encara em proven igual que sempre,
                                         de tant en tant em passo encara a veure al sr.
                                         Paco i recordar vells temps, també fa un anyet
                                         hi vaig portar el meu bon amic bilbaí, el Txema!!,
                                         internacionalitzant el tema.
records -- tardes de braves i de cervesa asseguts en una terrassa
                parlant de dones i festa de cap de setmana, mis primers
                records de nen amb el meu pare, i un dels bars preferits
                meus i de la meva dona a L´Hospitalet.




ara en obres, suposo que reobriràn a principis de març!!

3er racò.-
barri -- HORTA
situació -- baixada del C. Tajo.
descripció i curiositats -- aquí tenim el meu bar preferit del meu barri
                                         de residència, "La Gòndola", un bon cuiner
                                         i un bon cambrer junts ho fan tot, a més és el
                                         primer paisatge que vaig veure de la part nord
                                         de la ciutat a la meva vida, quan ens vam
                                         perdre tres amics de l´H, sortint del cinema que 
                                         hi havia al final de Fabra i Puig, "l´Astor Palace".
records -- els tallats descafeinats que ens posaven a la meva sogra, a mi
                i a la meva dona, la cambrera de la "Gòndola", sense que li
                demanessin al final del sopar, quan estava ja malalta d´alzheimer,
                i les pizzes que quasi no van arribar a casa per la pluja, el dia que
                pujava a Consorts amb la Claudia de la mà, i els meus cunyats
                esperant la teca.


al fons podeu veure "la Gòndola"


pujada cap al turó de la Peira i Fabra i Puig


sortida d´un dels carrers més macos d´Horta, el que porta el
mateix nom i que hi té encara masies antigues



quart racó i últim.-
barri -- LA CLOTA
situació -- passatge Felip
descripció -- el carrer més bucòlic i bonic que tenim a Barcelona,
                     la Clota és el barri més petit, tancat i de gent d´horta,
                     que hi ha a la ciutat, i aquest carrer puja entre casetes
                     i horts de gent humil que encara defensa la personalitat
                     d´un barri del segle XVIII, quan tothom vivia del
                     camp.
records -- pujada a la piscina i baixada i visites il.lustres amb bons
                amics i no tant!, i sobretot, tranquil.litat i saver estar rodejat
                d´història de barri, com a mi m´agrada!!




residència de la Teixonera



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

pots deixar el teu comentari si vols!!