Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 16 de març del 2019

memòria històrica al barri de St. Genís i la Teixonera



Divendres dia 15 de març es va presentar al centre cívic de la Casa de Groga del barri de Sant Genís una iniciativa endegada pel "Pla de Barris" de BCN, que ha resultat ser una veritable i encertada acció de memòria històrica i arreplegament de veïnatge al voltant d´un record.

El record fotogràfic de l´època d´autoconstrucció del barri més al nord de Barcelona, una història feta per inmigrants durant la dictadura, i acabada fa ben pocs anys.






La fotógrafa Anna Oswaldo Cruz ha fet tota una sèrie de fotografies de l´estat actual de les cases i del barri auto-fet, que s´han sumat amb les pròpies dels veïns, i que han engrosat un fons de més de 200 fotografies.  Un fons que ara es busca qui cuidi i engrandeixi, amb ganes de compartir i posar en valor amb al seva publicació.

Anna ha visitat diferents ciutats, com Rio de Janeiro i ara Barcelona, i la seva deria es trobar els habitants i els seus usos al voltant del seu habitat. La sèrie de fotografies del barri nord fan justicia del passat autoconstructiu de les mateixes cases, endegades pels nouvinguts de fa 50 anys.



El curiós de la reunió que va aplegar més de 80 persones a dintre l´auditori del centre cívic, es que vam ser obsequiats amb un molt bon documental del que va ser la vida de les families nou-vingudes, i de com mentre els pares anaven aixecant totxo sobre totxo amb l´ajut dels veïns que més sabien de paleta, els nois ajudaven en el que podien, i els que no podien anar a cap altra banda, havien de sobreviure en les parts acabades de les mateixes construccions dormint a sobre taulons, i canviant els materials de construcció per  trueque.

La bòbila Carmen del costat del mercat va coure els totxos, el Sr. Piera feia de transportista pel magatzem de materials a canvi de supermahons per aixecar el sostre de casa seva, i el ciment arribava a dalt de la muntanya a lloms dels nois de 10 anys, tota una ensenyança dels 50´s ara inversemblant.

http://www.annaoswaldocruz.com/castellano/index.html

El proper dia 20 es presentarà el projecte en el centre cívic de la Teixonera, a les 18.00 hores.

1 comentari:

  1. També tinc la meva ex de tornada immediatament després de contactar amb el doctor Ogbidi. el meu ex Ray Pascal em va deixar fa un any, em va deixar el cor trencat així, un amic meu em va donar aquest correu electrònic de contacte ogbidihomeofsolution1@gmail.com i whatsapp número +2348052523829. Em vaig posar en contacte amb ell i el meu Ray em va tornar amb molt d'amor. en cas que necessiteu el seu poderós encanteri, també podeu arribar a ell, el 100% segur.

    ResponElimina

pots deixar el teu comentari si vols!!